Piše: Frančiška Buttolo
Naj nekaj malega napišem tudi o pouku novejše zgodovine v naših osnovnih šolah in o Golobovih solzah sreče, ker bo danes pravkar (ura je malo manj kot pet popoldne) dobil mandat na Dan mladosti (smo namreč 25. maja), na dan, ki je bil nekoč praznik rojstva Josipa Broza Tita, največjega komunističnega krvnika na Balkanu, še posebno pa v Sloveniji. In to, kot je videti, dr. Goloba nadvse navdušuje, prav v srce gane. Takšen je pač. Brez osnove etike in tudi kulture. Totalitarec. Komunist.
To kar sem danes popoldne poslušala v manjšem bežigrajskem parku, ko sem med sprehodom počivala na klopci in občudovala – v vsej njihovi najlepši, cvetoči majski lepoti – drevesa, grme in zelenice, me je razžalostilo, pravzaprav prestrašilo.
Na sosednji klopci, kakih pet metrov od moje, so sedeli trije učenci, deklica in dva dečka, ki so bili stari največ deset let. Pred njimi pa je stal deček njihovih let, blede polti in črnih, močno kodrastih las. Mojo pozornost je pritegnil zato, ker je nenavadno vneto, v presenetljivo lepi slovenščini, vsem trem prijateljem, morda celo sošolcem, tako rekoč predaval, da so nacisti hoteli pobiti vse rase na svetu. Ko je povedal, da so bili nacisti in rasisti Nemci, se je eden od dečkov na klopci takoj pohvalil, da že ve, kakšni nacisti so Nemci, zato jih ne mara.
Nisem mogla poslušati, zato sem vstala in nadaljevala svoj sprehod. Niti besede nisem slišala, ki bi pokazala, da otroci vsaj kaj malega vedo o zgodovinskem okviru nacizma. Njihov pogovor se je odvijal predvsem na ravni sprejemanja mnenja zgovornega prijatelja, da se morajo oborožiti z vsem potrebnim sovraštvom do nacistov, ki so bili nemškega porekla. Niti sanjalo pa se jim ni, nesrečnim otrokom, da gre pri nacizmu, fašizmu in rasizmu za zgodovinske teme. Očitno jim tega ni nihče povedal, niti v šoli. S takšnim, na ozko ideološko aktivistično raven skrčenim poznavanjem nacizma, fašizma in rasizma, brez vedenja, da gre za zgodovinske pojave, šole vzgajajo mlade državljane v ideološke zaslepljence, morda pa tudi pripadnike antirasističnih, antifašističnih in antirasističnih totalitarizmov, ki bodo na las podobni tistim v preteklosti oziroma v zgodovini, le da bodo nekakšna njihova narobe obrnjena rokavica, stalinizmi, komunizmi, titoizmi in podobno.
Morda pa v naših šolah namenoma ne učijo sodobne zgodovine, temveč – namerno – samo ideologijo komunistično ideologijo. Zakaj? Ker to zahteva Kučanova globoka država.
Posebne sorte so ti do konca ideološki rasizmi, fašizmi, nacizmi. Z njihovim vcepljanjem v glave šolarjev, pa nastajajo – prav tako v njihovih mladih glavah – drugi, prav tako nevarni -izmi (na primer komunizmi, stalinizmi, titoizmi), o katerih pa v slovenskih šolah ne učitelji niti ne črhnejo.
To pa se lahko prav kmalu maščuje. Pod udarom skrajno levega, komunističnega, totalitarnega pogleda na pouk zgodovine, se bodo prej ali slej pojavili – že spet – poboji drugače mislečih. Najprej jih bodo , prav vse, tudi se nerojene, v materinih telesih, razglasili za naciste, nato pa pobili, pomorili. Ker ne bodo poznali obeh strani totalitarizma, ker ne bodo poznali zgodovine.
To, kar je danes popoldne svojim prijateljem govorilučenc ene od slovenskih osnovnih šol, je bilo zelo nevarno. Bojim pa se, da bo se slabše. Komaj mesec je od zmage Golobove Svobode. Že danes pa so mu v slovenskem parlamentu tekle solze ganjenosti ob dejstvu, da ga bo DZ potrdil za mandatarja prav 25. maja, na nekdanji Dan mladosti, na dan uradnega rojstva Josipa Broza Tita.
Zato lahko pričakujemo, da bodo rasizem, fašizem in nacizem v slovenskih šolah iz dneva v dan bolj glavna “žajfa”, s katero bodo na naših šolah vrli učitelji (po nekod še vedno tovariši in tovarišice) nedolžnim učencem prali možgane.
Frančiška Buttolo, Ljubljana